1914 ― The Blind Leading the Blind (2018)

Ну так, років через сто люди будуть сміятись, напевно, над цим, якщо, звісно, саме тоді не доведеться знову вести війну.
Для будь-якої обсервації потрібна саме дистанція. Дистанція в просторі, у часі й у духові.

Ернст Юнґер. "Війна як внутрішнє переживання"

"Заснований якраз до столітнього ювілею Великої війни, більше знаної нині як Перша світова (і в перший рік нинішньої російсько-української війни), львівський гурт із символічною назвою 1914 стрімко увірвався до сфери, що зветься українською метал-сценою." Так майже три роки тому я писав про дебютний повноформатник 1914, і з того часу їхні здобутки стабільно примножувалися: протягом 2016 року вийшов перший (і міцний) спліт (з каліфорнійським тріо Minenwerfer) і перевидання альбому "Eschatology of War" у дводисковому форматі, де бонусний диск, що зветься "Für Kaiser, Volk und Vaterland", був майже так само цікавий фанатам, як і основний. Жодних проявів класичного "синдрому другого альбому" ― львів’янам є що сказати та не бракує завзяття, тож вони лише розширюють свій вплив, географію концертів і коло своїх прихильників. За темпами здобуття слави їм практично нема рівних серед гуртів-ровесників на метал-сцені.

Рецензія на Minenwerfer / 1914 - Ich hatt einen Kameraden [split] (2016)

Насамперед я це пояснюю "тематичністю" творчості 1914 (до них метал-банди нечасто зверталися до тематики Першої світової, тож у певному сенсі українці знайшли вільну нішу) і відмінною якістю їхніх треків. З перших хвилин нової платівки обидві риси виявляються впізнавано та недвозначно. Як і в дебютнику, основну частину альбому обрамлено короткими настроєвими треками ("War In" та "War Out" відповідно), котрі походять із якихось напівзабутих грамофонних архівів і звучать дуже автентично. Практика присвячувати треки окремим військовим операціям також збереглася: назва першого метал-треку нагадує про Мез-Аргоннський наступ союзних військ під час Стоденного наступу Антанти на Західному фронті (26 вересня — 11 листопада 1918); композиція завершується рядками, які є фактично провідним змістовим месиджем лонгплею: "What are we fighting for? / Don't mess with the war".

У зв’язку з цим звертає на себе увагу важлива деталь: учасники колективу в альбомному буклеті не лише вбрані на фотографіях у тогочасну німецьку фронтову форму, а й підписані видозміненими іменами (наприклад, Ditmar Kumar) із зазначенням військового звання та підрозділу. Завдяки серйозності подачі матеріалу цей хід скидається куди більше на спробу містифікації, аніж на реконструкторський косплей, тож і дидактичні елементи пісенного меседжу варто, напевно, "записувати на рахунок" цих напівміфічних-напівреальних персонажів. Натяк на те, що тексти неначе написані учасниками кривавих подій ― як на мене, цілком очевидний. Чи виправданий він із погляду правдоподібності ― запитання, на яке навряд є однозначна відповідь

Є стійке враження, що львів’янам вдалося зробити цей альбом емоційно різноманітнішим за попередника: попри сконцентрованість на негативних аспектах війни, тут знайшлося місце не лише для зневіри та проявів ПТСР ― маємо й бадьорий (особливо за музичним складником) "панцерний" трек "A7V Mephisto" (про перший танк Німецької імперії, випущений під кінець WWI у кількості 20 машин, відомий також як Sturmpanzerwagen A7V), і "High Wood. 75 Acres of Hell" (про нещадний шал кавалерійської атаки), і "C'est mon dernier pigeon" (про запеклість оборонців форту Во під час битви за Верден 1916 року), і зарізяцький "Stoßtrupp" (про німецькі ударно-штурмові загони). Завдяки цьому "The Blind Leading the Blind" виглядає динамічніше (попри те, що дебютник загалом теж далекий від монотонності, адже елементи такого балансу можна помітити й там).

Попри це, властивий "Есхатології війни", акцент на дидактиці, фаталізмі та принесених жертвах знаходить тут теж повноцінний розвиток (починаючи з пафосної назви й обкладинки). Якщо займатися політологічними класифікаціями, то за своїм дискурсом це, поза сумнівом, "помірно ліва" творчість (що, звісно, є підставою для деякої дискусії, для котрої в межах рецензії замало місця). У такому контексті не так і дивно зустріти "гостросоціальний-але-несподівано-фронтовий" кавер на знаменитих панків The Exploited (відмінно виконаний, до речі).

Музичний стиль 1914 на цьому альбомі ― те саме впізнаване поєднання важких дез-метал рифів низьких, "м’ясистих" гітар, думових брейкдаунів, щільної "приблекованої" ритм-секції та хтонічного вокалу. До того ж, усе це звучить дуже професійно й органічно, мікс відзначається гармонійністю. Як і у випадку з дебютником, альбому властива цілісність і оптимальна структура матеріалу, що дає змогу слухачу без зайвих зусиль "запірнути" в цю музику. Багатства звуковій палітрі додають "спецфішки": волинка на початку кавера, шикарна та дуже доречна скрипка у "Passchenhell" і гостьовий вокал авторитетного Девіда Інґрама (Benediction, Bolt Thrower, Downlord, Strangler тощо). "Hanging on the Old Barbed Wire" — автентична солдатська пісня "під соусом" із польових записів, виконувана на марші ротою або взводом.

Не сказав би, що цей альбом є "проривом у прекрасне невідоме", це грамотний і цікавий розвиток закладених раніше львів’янами основ власного саунду, котрий дає підстави сподіватися на не менш потужне продовження (попри те, що "The Blind Leading the Blind" було випущено до 100-річчя завершення Першої світової). Впевнений, цим фанатам своєї справи не хочеться зупинятися на досягнутому й логічним підтвердженням цього є укладений невдовзі після релізу контракт зі знаменитим Napalm Records.

Лишається зазначити, що "The Blind Leading the Blind" присутній у моєму топ-5 українських метал-альбомів за 2018-й, тож якщо ви досі не мали нагоди його розсмакувати — не відкладайте. Користуючись нагодою, хочеться побажати гуртові 1914 і надалі демонструвати найвищий рівень за будь-яких обставин.

Думки, висловлені у рецензіях, передають погляди самих авторів і не обов'язково відображають позицію Neformat.com.ua

1914 у соцмережах:

https://x1914x.bandcamp.com
https://www.facebook.com/1914band
https://soundcloud.com/1914band
https://www.youtube.com/channel/UCIi5hWkPUWkWUXRN7KDKQiA
https://www.instagram.com/1914_official
 

Neformat.com.ua ©

01. War In
02. Arrival. The Meuse-Argonne
03. A7V Mephisto
04. High Wood. 75 Acres of Hell
05. Beat the Bastards (The Exploited cover)
06. Hanging on the Old Barbed Wire
07. Passchenhell (feat. David Ingram)
08. C'est mon dernier pigeon
09. Stoßtrupp
10. The Hundred Days Offensive
11. War Out

11.11.2018
11 октября 2018