On-Air Studio: прагнемо прокинутися в культурно обізнаній країні

On-Air Studio — це харківська студія, що не лише займається звукозаписом, але також регулярно влаштовує музикантам відеостріми — безкоштовні і до того ж якісні. Серед них багато різноманітних команд, ті ж La Horsa Bianca, Sinoptik, Жадан і Собаки, Me'leron, SPTP, Love'n'Joy, Shakin' Guts та інші. Ми дізналися, хто стоїть за проєктом та які творчі цілі команда ставить перед собою. 

— Хотілося б, по-перше, познайомитись із командою. Хто стоїть за усім цим?

Ганна Мудра (далі — Г.): У нас найкраща команда, і ми часто підмічаємо, що доводиться працювати у дрім-тім. Взагалі все почав Філіпп Грішин, він наш гуру і власник студії. Над текстами, публікаціями та перемовинами з виконавцями працює Іра Бабенко, вона програмна директорка проєкту і також задіяна як операторка. Окрім Іри в операторській групі Слава Гужов, Олексій Сафонов, Юля Меньшикова, Наталі Татарова та я. На деяких стрімах я працюю операторкою, на інших — режисеркою, декораторкою, гафером. Ще в нас є Єгор Що За Оп’ята, він режисер прямого ефіру. Артем Громов — наш постійний фотограф, а Кирило Марченко певний час був нашим ведучим, а наразі допомагає з освітленням. Нашим випусковим редактором є Іван Новіков, а постійним звукорежисером — Честер Іванена.

Наталя (далі — Н.): Команда On-Air — це мрійники та діячі, закохані в музику та візуальне мистецтво. Завдяки Філу, який все це започаткував, у нас усіх є можливість робити те, що любимо і вміємо: Честер зі звукової хвилі створює магію, Аня та Єгор режисують та монтують красу, а Наталі, Слава, Олексій, Іра і Юля залишають відбиток свого бачення в об’єктиві. Ну, а Ваня — наче найшвидша флешка, яка всю цю інформацію відправляє у простори інтернету.

— Звідки прийшла ідея цим всім займатись, і чи є план переплюнути КЕХР?

Г.: Знову ж таки ідея була Філіппа, він проєктував студію не тільки за для звукозапису, а і як місце для прямих трансляцій концертів. Планів багато, але переплюнути KEXP, як на мене, звучить досить зухвало. Наша головна місія — шукати цікаві музичні гурти з України та не тільки, влаштовувати концерти, інтегруючи музичну культуру в маси. Зараз також працюємо над комерційними пропозиціями, які допоможуть розповісти про студію в різних сферах.

Н.: Мені здається, немає сенсу порівнювати нас з KEXP, хоча ми справді трішки схожі за форматом. Але KEXP, перш за все, є радіостанцією, а ми ж в собі намагаємося поєднати 2 види мистецтва для естетичного задоволення глядачів і збагачення їхньої обізнаності в українській андеграундній музиці.

— Це все робиться на волонтерських засадах чи є можливість монетизувати проєкт?

Н.: На сьогодні On-Air Stream є некомерційним проєктом, який базується лише на нашому божевільному ентузіазмі.

Г.: Всі, хто працює на стрімах, роблять це безкоштовно, а монетизація каналу On-Air Studio не покриває навіть витрат на стрім. На жаль, Youtube влаштований не дуже френдлі. Для того, щоб здобути супер привілеї на показ у рекомендованих відео, потрібно витратити хоч якісь гроші на рекламу. А якщо згадати, що стрім для музикантів ми робимо безкоштовно, виходить, що це потрібно зробити Філіппу за свої кошти. У зв’язку з цим у нас зараз міняються правила для гуртів, які не мають багато підписників та потенційно не зможуть принести нам багато переглядів та активності на каналі. Звучить досить сумно, але на те є свої причини. Тепер ми просимо музикантів закладати гроші на розкрутку їх стріму, тобто фактично стрім залишається безкоштовним для них. Зйомка на 4 або 5 камер, монтаж у прямому ефірі, зведення пісень та монтаж на пост-продакшені. Вже не кажучи про декор, освітлення, час нашої команди та інші деталі, що супроводжують стрім. Все це вони отримують безкоштовно. Всі гроші повністю вкладаються у рекламу стріму. Бо без неї все марно, є всі шанси, що концерт ніхто не побачить...

— Що найважче/найлегше та найгірше/найкраще у цій роботі? 

Н.: Особисто для мене, зйомка наших лайвів — це 2-годинне задоволення від проживання кожної хвилини. Що може бути кращим за гарну музику, магічний візуал і неймовірну компанію? Стріми, в цілому, — доволі стресова ситуація, яка потребує швидкої реакції, купи теоретичних і практичних знань, але тим же цікавіше! Тим паче, що всі ми доповнюємо один одного, і якщо хтось навіть не чув про 3D маппінг, то Олексій розважливо і з легкою посмішкою усе покаже за 3 хвилини.

Г.: Почну, мабуть, з найгарнішого та найприємнішого, тому що ця робота приносить мені та команді загалом один позитив та насолоду. Найкайфовіше — це ловити атмосферу стріму, котра щоразу інша. Відчуття, коли я режисерка за пультом та коли операторка — різні. Але це завжди як потрапити до якогось паралельного часового поясу\всесвіту, по якому тебе веде музика. Коли я за пультом, я танцюю, таким чином відчуваю і передаю пульсацію музики через мої ноги до пальців рук, які натискають кнопки перемикаючи камери в ефірі. І кожного разу, коли я піймала збивку барабанщика або пасаж бас-гітариста, у цьому є магія моменту. Бо загалом ми не знаємо кожну пісню, що буде лунати на студії, тож такі моменти це імпровізація у прямому ефірі. Ось ці моменти синхронізації дуже приємні для мене як для режисерки. Найважче — це підтримувати атмосферу і темпоритм прямої трансляції, ця нелегка задача падає на плечі ведучого та, звісно ж, режисера, який повинен дати вичерпні рекомендації та настанови. Ми практикуємо роботу з різними ведучими, наразі більш-менш постійним є Кирило Лукаш, він — майстер своєї справи, з ним завжди приємно працювати.

— Нещодавно у вас були Sinoptik та Shamanic Technology, розкажіть трошки більше про роботу із ними та нюанси процесу знімання?

Н.: Кріса (Shamanic Technology) ми хотіли застрімити ще давно, завдяки тому, що знайомі з ним і його музикою. Я відразу була впевнена, що буде кльово, адже підготовлене освітлення, Крісова музика і наші друзі, які погодились танцювати — це апріорі запорука чогось крутого і, при цьому, абсолютно природнього. Знімати було кльово: спілкуватися з режисером під час зйомки, зненацька знаходити кльові кадри, слухати музику наживо та, найголовніше, насолоджуватись атмосферою в цілому — чи це не радість? Мені дуже подобається відчуття, коли я забуваю на якийсь час, що я знімаю під час стріму. Тобто я все ще знімаю, камера наче є продовженням моєї фізичної оболонки, але на енергетичному рівні я себе відчуваю серед танцюючих або музикантів. Це щось на кшталт медитації.

Г.: Цей сезон ми відкрили з Sinoptik, це був стрім день в день, тобто і чек і трансляція відбулися в один день. Зазвичай ми робимо чек звуку за день до трансляції, це дає змогу більш детально підготуватися та відпочити виконавцям, але робимо виняток, якщо гурт нетутешній. Хлопці дуже драйвово відіграли,  для операторів було задоволенням знімати музикантів, які не тільки круто грають, а ще й міцно відриваються. Таку суміш не завжди зустрінеш, на жаль.

Стрім Shamanic Technology був майже повністю на моїх плечах, я домовлялась з Крісом, робила опис до заходу, афішу, створювала освітлення та декорації, а потім вже режисирувала пряму трансляцію за пультом. Я майже одразу загорілася цією ідеєю і навіть уявити не могла, що вийде все саме те, що я фантазувала. Це чистий кайф — бачити нашу роботу і розуміти, що все вийшло! То був колосальний досвід для мене не тільки тому, що всі перемовини були англійською мовою, а це також був перший раз, коли я монтувала електронну музику. Але атмосфера була настільки сильною, що мені вдавалося вгадувати зміну настрою в пісні, кульмінаційні моменти та підкреслювати їх монтажем.

— Якісь найбожевільніші плани на майбутнє?

Н.: Ох, гарне питання, яке ми задаємо собі чи не щодня. Особисто я хотіла б бачити більше крутих виконавців, як українських, так і іноземних. Їм є про що сказати, а нам — показати.

Г.: Ми прагнемо співпрацювати з різними організаціями, арт-просторами, знімати кліпи музикантам та врешті прокинутися в культурно обізнаному місті та країні. У Харкові все круто розвивається зараз, і є купа цікавих ініціатив. Але, на мою думку, як операторки та режисерки, що займається також комерційними зйомками, нашій країні сильно не вистачає культурного рівня, я зараз не про інтелігенцію, і тонкий прошарок творчих людей, а про соціум, більшість, що живе в країні та, блін, дивиться телек.

— На завершення, кілька слів та настанов для читачів?

Н.: Навіть за останні 5 років я спостерігаю, як хвиля культурної освіти розповсюджується нашою країною, як серед молоді, так і людей різних вікових категорій. Мені дуже-дуже хотілося б, щоб цей процес не закінчувався, адже серед нас є дууууууже багато талановитих прекрасних особистостей, які просто мають (!) бути почутими. Дякуємо всім, хто спостерігає за нашою працею, і сподіваємося, що ви насолоджуєтеся.

Г.: Я процитую Рея Бредбері: "Потрібно оп’янятися та насичуватися творчістю і реальність не зможе тебе знищити." On-Air завжди відкриті до експериментів та співпраці, тож якщо ви маєте власну безумну ідею приходьте до нас і ми втілимо її разом! 

On-Air Studio у соцмережах:

https://www.facebook.com/onairstudioua/
http://on-air.biz/

Neformat.com.ua ©