BANANA events: Організація концертів — емоційно складний бізнес

Взимку цього року було чимало балачок про те, що пандемія влітку відійде і восени ми повернемося до звичайного концертного ритму та життя. Зараз останній місяць осені, кількість хворих перевищила 10 тисяч, концертна індустрія по всій планеті на останньому подиху, навіть підтримка держави неспроможна врятувати як організаторів, так і власників майданчиків. Та ми все ж вирішили розповідати вам і далі про українських організаторів, шляхи їхнього становлення та особливо те, як вони почуваються зараз, які плани мають на майбутнє.

Про зірок світового масштабу, проблеми та факапи, плани на майбутнє та слабкий фідбек — докладніше у нашому інтерв’ю з BANANA events.

BANANA events
Київське концертне агентство

Єдині, хто підхопив хвилю популярності хіп-хопу кінця першої/початку другої половини 2010-х та почав привозити в Україну "героїв дня" — Lil Xan, Pouya, Lil Gnar, Night Lovell, учасника A$AP Mob — A$AP TyY та інших. Спеціалізуються на таких жанрах як реп, соул і R & B.

 — Насамперед я б хотів дізнатися про команду Банана Івентс — хто ви? Скільки вас? Який у вас бекграунд, та що стало поштовхом до створення івент-агенства?

— На сьогодні основна команда БАНАНА Івентс — 2 людини, це я, Макс, і моя дружина Даша, ми ж є засновники БАНАНИ. Засновували ми троє, з нами тоді ще був наш друг, який через півтора року відійшов від справ. Основну роботу БАНАНИ виконуємо удвох. Даша відповідає за весь візуал та оформлення, усе, що ви бачите в наших соцмережах, усі постери, лого, відео, уся реклама — це її рук справа. Я відповідаю за перемовини, підготовки до концерту та планування. Коли ми починаємо працювати над концертами, наш штат розширюється до 4–5 осіб.

Поштовхом до створення нашого івент-агенства стала нестача реп, соул і R & B івентів у нашій країні.

— Першим вашим концертом стало шоу Томмі Дженезіс — доволі відомої виконавиці. Як івент-агенству без портфоліо відразу вдалося зробити такий привоз?

— Томмі на той час планувала європейський тур, ми в той період вирішили зробити своє агенство, тому всі зірки зійшлися для цього концерту в Києві.

— Як на мене, ви єдині, хто в країні в період розквіту саундклауд-репу звернув увагу на цю сцену та намагався привезти цих виконавців, але, як відомо, цей пласт артистів доволі непередбачуваний та непрофесійний. З якими проблемами ви стикнулися? Бо, якщо я правильно все пам’ятаю, виступ Lil Xan в останній момент було скасовано, наприклад.

— Без проблем із цими артистами точно ніяк, але це додає перцю їхньому образу. Скажу чесно, з цими артистами важче працювати, ніж зі старою школою типу Ghostface Killah.

Щодо Lil Xan, це мав бути наш третій концерт. Згодившись на його гонорар і рівень артиста, ми стрибнули вище своєї голови, і до останнього все складалося для нас дуже круто, це повинно було стати дуже знаковою подією в цьому жанрі. Потім, пам‘ятаю як сьогодні, психічне здоров’я Дієго (справжнє ім’я репера) було досить нестабільним: спочатку він з істерикою навмисно пошкоджував свій новенький Гелік, потім один за одним скасував декілька виступів в Америці. Проте ми сподівались, що це частина іміджу й особливих хвилювань не було, хоча глибоко всередині тривожні думки засіли. Два дні до концерту. Ми плануємо забирати Lil Xan з аеропорту, він мав був прилетіти до Києва завчасно, як до нас подзвонив його агент і сказав, що Дієго не сів у літак. Описати свої емоції на той момент навіть сьогодні цілісно не можу. В останні дні продаж квитків дуже зріст і ми семимильними кроками наближалися до солдату. Поки ми максимально вирішували всі проблеми, щоб оповістити всіх про скасування концерту й зупинити продажі, які на той час були дуже активними, агент вмовляє не відмовлятися від виступу Lil Gnar (який мав бути на розігріві). Ми за одну годину зібралися командою, вирішили, що кошти за квитки всім повернемо і проведемо безкоштовний концерт з Lil Gnar. Але наступного дня, у день концерту, ми вже під'їжджали до аеропорту й через сторіз у інстаграм Гнара дізналися, що він нібито загубив свій ноутбук, і тому не вилетів у Київ. У Зеленому театрі було вже все готово для концерту, фанати чекали. Хотілося просто поїхати випити. Але ми все ж таки вирішили провести виступ Lil Morty та 044 Rose, які були заявлені тоді на сапорті.

 

Потім був колапс із концертом POUYA, який ледь не був скасований за пару годин до концерту. Вони вже прилетіли в Київ, й одного із членів команди артиста не хотіли впускати в Україну, це була його дівчина. Ми чекали на них 4 години, був шанс, що Пуя не захоче без неї виступити. Але вони з командою вирішили, що вона полетить далі в Лондон, де в них був наступний концерт, і все ж таки виступили в Києві.

Концерт Brodinski у січні 2019 року, ніщо не передвіщало біди. Артист уже в Києві, сам івент уже почався, але Бродінскі прямо перед виступом прослизнувся на льоду та пошкодив ногу. Ми наполягали поїхати в лікарю і зробити рентген, але Луї (справжнє ім’я діджея) сказав, що йому вистачить тільки знеболюючих таблеток і барного стільця під час виступу.

Потім Madchild, який прилетів за день до концерту, втратив свій паспорт і залишився в нас на екстра 2 дні. Він вилетів 21 березня в день іншого концерту. Ми провели його в аеропорту й через 5 хвилин прилетів Night Lovell з командою.

— Три- та двократне повернення JMSN та Pouya до Києва — це повторення вдалого проєкту чи суб’єктивна любов до артиста? Як ви взагалі підходите до букінгу артистів?

— Ми дуже любимо JMSN і POUYA, їхню музику, і вже стали друзями, спілкуємося регулярно з ними. Їхнє повернення до Києва — це вдалий перший концерт. Наші останні два концерти JMSN були з повною залою.

Є дуже багато чинників підбору артистів, але ми ніколи не можемо бути впевненим, що той чи інший виконавець зможе зібрати повну залу.

 

— Розкажіть трохи про тих, із ким хотіли попрацювати, але через певні причини не вдалося.

— Перші, які приходять у голову, це Post Malone та ScHoolboy Q. З першим ми вели перемовини у 2017 році, ще до появи хіта “Rockstar”, тур планувався на березень 2018 року, і ми вже були в розкладі, але потім вийшов трек “Rockstar”, агент 3 рази підвищував гонорар, ми на нього погоджувалися, та згодом артист відклав тур.

ScHoolboy Q ми планували привезти у 2019 році в турі на підтримку його останнього альбому. Домовленість уже була на фіналі, але згодом він вирішив додати до туру Jay Rock (інший учасник TDE) і змінити концертні майданчики на більші. Ми, на жаль, запропонувати більший майданчик не могли. Зараз ми плануємо на наступний рік концерт іншого учасника лейблу TDE.

— Як узагалі, на вашу думку, ринок України до пандемії виглядав в очах артистів? Адже я багато чув про те, що виконавці навіть середнього рівня зборів (700–1000 людей) відмовляються приїжджати до нас.

— Навіть є артисти з аудиторією в 300 людей, які відмовляються приїжджати до нас. На це є дві причини. Перша — вони не впевнені у своїй аудиторії в Україні. Друга причина — це логістика. По Європі між країнами артисти пересуваються на автобусі, до нас потрібно летіти. До пандемії агенти почали розглядати Україну як потенціальну країну для концертів. Але не всі.

— Дуже часто ви на сапорт до іноземних артистів вибираєте українських виконавців, як-то INDT або 044rose. Це ваша особиста забаганка чи волевиявлення хедлайнера? Взагалі, як ви оцінюєте українську тематичну сцену? Чи є вона конкурентоспроможною? Можливо, виділите окремо якихось виконавців?

— Локальних виконавців на сапорт вибираємо ми й потім погоджуємо з артистом. У нас є можливість підтримати наших музикантів, і ми намагаємось це робити. Серед українських артистів хотіли б виділити НКНКТ, а в електронному жанрі Hidden Element та Koloah.

 

— Розкажіть про випуски шоу abo abo. Мені цей формат дуже нагадує 25 questions від Impericon. Чому випуски виходять так рідко та такими короткими, не всі артисти дають згоду на подібний формат?

— Ми підгледіли формат у французів Konbini з їхніми випусками Fast & Curious. Випуски виходять рідко, бо нема попиту, ми не бачимо фідбеку. У нас є зняті випуски з Coolio, JMSN, Night Lovell, але поки що не плануємо їх випускати. Також у планах було знімати випуски з локальними артистами.

— Ви співпрацювали зі спонсорами?

— Ні, поки що не співпрацювали зі спонсорами.

— Розкажіть про підводні камені професії організатора в Україні.

— Це дуже емоційно складний бізнес через непередбачуваність і форс-мажори, які тут трапляються частіше, ніж у багатьох інших сферах. На законодавчому рівні цей бізнес дуже погано врегульований; недостатня кількість і особливо якість профільних ЗМІ.

— Першу частину локдауну вся культурна сфера надто тяжко переживала. Зараз йде друга хвиля захворювань, нові заборони та наслідки. Якщо місцеві артисти ще якось роблять івенти на 100/150 людей, то як справи у вас? Останній анонсований (та проведений) івент був 23 лютого. Як ви переживаєте цю кризу? Які плани скасовано, які заморожено? Можливо, вам є що розказати на цьому етапі?

— Нам пощастило, що ми в березні не встигли анонсувати низку концертів. Зараз усі сили спрямовані на 2021 рік. Багато цікавих концертів заплановано на наступний рік, буде й хіп-хоп/реп і R & B, і грайм. Буде серія вечірок із різними закордонними хедлайнерами, скоро все розповімо.

BANANA events у соцмережах:

https://www.facebook.com/bananaevents.kiev
https://www.instagram.com/bananaevents_kiev/
https://www.youtube.com/channel/UC8t2zRihRC0N2Q9gFzMnKQw

Також у цій серії ми писали про Back to Youth i Burn the Scene for Fun.

Фото з Фейсбук-сторінки Банана Івентс 

Neformat.com.ua ©