Rauhnåcht - Unterm Gipfelthron (2018)

"Unterm Gipfelthron" став уже п'ятим релізом зовсім різних музичних проектів і напрямків за останні місяці, для яких Юрій записав партії ударних. Так, без його допомоги не обійшлись ні довгоочікуваний дебютний лонгплей скрімо-одеситів Yotsuya Kaidan "Baby Comet", ні дуже претензійне демо "Dernieres Reminiscences" французького пост-блек-метал-гурту Marunata, ні навіть Ольга Пулатова та Олена Войнаровська, разом більш відомі раніше як легендарні Flёur (RIP), які у вересні зусиллями власного лейбла Cardiowave повипускали свої нові альбоми – "Рой" та "Метеозависимость" відповідно.

Якщо хтось не зрозумів, то мова йде про Юрія Кононова – одного з тих, завдяки кому усіма улюблений минулорічний шедевр "Futility Report"став саме таким. Хоча, як бачимо, Юрій як той Григорій Сковорода, бо світ ловить його, та не піймає, адже у White Ward ще в тому ж таки 2017-му новим ударником став Женя Карамушко, а сам Кононов відправився підкорювати свої нові вершини.

Однією з них, при чому досить в буквальному сенсі, став новий альбом австрійського one-man-band'у Rauhnåcht на чолі з таким же невгамовним Штефаном Тронмюллером, більш відомим за такими проектами як Golden Dawn та віднедавна (з 2009-го) ще й Wallachia. Його нове дітище, про яке ведеться зараз мова, вродилось досить недавно - у 2010 році, коли Штефан волею випадку зустрівся з лідером тамтешнього неофолк-гурту Sturmpercht - Максом Прешем, архаїчна альпійська магія музики якого просто не змогла Тронмюллера не заставити не загорітися самому. У результаті, використовуючи її як фундамент, у тому ж таки 2010-му і була записана дебютна робота – "Vorweltschweigen" ("Тиша античного світу"). Після чого протягом наступних 4-х років було записано ще ряд міні-альбомів, колаборацій (з Sturmpercht), сплітів та навіть цілий лонгплей "Urzeitgeist" («"Дух сивої давнини"), доки Rauhnåcht на тривалий час не зник з горизонту подій. Аж до 2017-го року, коли було видано тематичний спліт-альбом з двома іншими блековими гуртами альпійського регіону та трохи пізніше - оголошено, що триває робота над уже третім повноформатником, для запису якого Штефан планує залучити сесійних музикантів, одним з яких, як виявилось, став наш Юрій Кононов. Але про це трохи пізніше.

З ліричної та концептуальної точок зору Rauhnåcht є класичним представником т.з. язичницького блек-металу, хоча й Штефану більше подобається термін "альпійський" або "гірський блек-метал", адже Альпи - це не тільки місце його постійного проживання, але, очевидно, і потужне джерело натхнення. У дискографії Rauhnåcht можна знайти немало композицій, присвячених окремим гірським вершинам (наприклад, Унтерсберг), долинам і печерам, а також казкам, міфам і легендам, що окутують їх століттями. Сама ж назва "rauhnacht" теж має давнє язичницьке коріння та означає період з 12 магічних ночей перед зміною календарного року, протягом яких межі між нашим світом та іншими вимірами стираються, що дозволяє людям спілкуватись як з тваринами, так і з душами мертвих людей. Словом, один фольклор і ніякого сатанізму.

А от музика, як би її Штефан не насичував різними етнічними та екзотичними інструментами, починаючи з альпійських горнів і завершуючи якимись народними монгольськими, у цілому звучить досить похмуро (за дуже рідкісними винятками) та при всьому моєму трепетному відношенні до класики якось надто по-бурзумівськи чи по-куортонівськи (зараз лунає сильне "привіт", чи то пак "HAIL!" до "Twilight of the Gods"). А коли ще й зважити на хронометраж пісень (у середньому понад 7 хвилин, а місцями й до 20-ти), то фарби згущуються ще більше, а враження - чомусь бліднуть.

Зрештою, шановні, здається, ця древня крига скресла, бо на "Unterm Gipfelthron" ("Під престолом гірської вершини") Rauhnåcht уже заблищав альпійським сяйвом, залиснів пістрявими іскрами! При чому відразу - з першої феєрично інтенсивної, зухвалої та дуже мелодійної композиції "Zwischen den Jahren" ("Поміж роками"), заряд якої, мабуть, покриває усю енергію попередніх релізів гурту. І ще трошки залишиться. З перших секунд відчувається, що сильно змінилась (у кращу сторону) ритм-секція, за яку цього разу відповідає не сам Штефан, а наш співвітчизник Юрій Кононов, який не просто відіграв по записаних нотах, але отримав карт-бланш на самовираження та реалізацію власних ідей по своєму профілю. Думаю, його серпантин сплешів та партії, коли мелодія збивається в раж, можна впізнати за кілометр, і "Unterm Gipfelthron" винятком не став.

Додалось і атмосфери, епічності, монументальності. Особливо шляхом активного використання хорів, і найкраще це спостерігається вже у другій композиції "Unterm Gipfelthron", приспів якої окрім того, що дуже легко лягає на слух і закарбовується у пам'яті, справді піднімає дух та відносить думками до зовсім інакшої атмосфери, дикої, неприборканої, безлюдної та водночас затишної. По-третє, нарешті Штефан зміг в мелодію: мало того, що перші дві вищезгадані композиції взагалі важко викинути з голови, так навіть двом останнім, які по часу займають більш ніж половину всієї тривалості альбому, слухаються зі щирим інтересом, а на той час уваги навіть звертаєш. Правда, тут ще виручає і композиторський талант Штефана та його вміння зіграти хоч на соломинці. Тут же ми маємо змогу почути і кларнет, і флейту, і тамбурин в найбільш вдалих для цього місцях, що в сукупності додає в сприйняття Rauhnåcht і як фолк-метал-гурту типу Falkenbach чи Moonsorrow.

У цілому ж можна чесно сказати, що вся творчість Rauhnåcht до "Unterm Gipfelthron" - це якісь блукання імлою в темних болотяних долинах у затемнених підніжжях альпійських гір: воно атмосферне, так, але цікаве, мабуть, лише певним колам слухачів. На новому же альбомі Штефан не тільки досягнув свого чергового гірського піка, але й не побоявся стрибнути з нього відчайдушно вниз, не соромлячись осідлати сам вітер, щоб підкорити увесь світ. Також хочеться виділити і сміливість Тронмюллера, щоб залучити до створення альбому свіжу кров у вигляді молодих і амбіційних талантів, Юрія Кононова зокрема, без участі яких, можна напевне сказати, музика так високо не злетіла б.

Думки, висловлені у рецензіях, передають погляди самих авторів і не обов'язково відображають позицію Neformat.com.ua

Rauhnåcht - https://sturmpercht.bandcamp.com/
https://dmp666.bandcamp.com/album/unterm-gipfelthron
https://www.facebook.com/alpineblackmetal/

Юрій Кононов - https://www.facebook.com/drummeryuriikononov
https://www.instagram.com/yuriikononov/

Neformat.com.ua ©

1. Zwischen den Jahren
2. Unterm Gipfelthron
3. Gebirgsbachreise
4. Ein Raunen aus vergess'ner Zeit
5. Winter zieht übers Land  

07.12.2018