Знайомство з лейблом система | system: 5 знакових релізів
Експериментальні релізи у рамках і без того експериментальної електроніки, акцент на живих виступах, радіошоу і не тільки – все це пропонує музикантам і слухачам одеський лейбл система | system.
Окрім діяльності, пов’язаної з "системою" (керування лейблом, планування й організація заходів, промокампанії), я працюю у французькому видавництві Coppelia Press, де займаюся комунікацією з авторами видавничого дому, а також дизайном продукції, організацією та контролем технічного аспекту друку.
Що таке лейбл система | system
Артплатформа або незалежний лейбл система | system почав своє існування у серпні 2014 року як івент-агенція, яка відповідала за персональну виставку Андрія Бабчинського під назвою "5", що відбувалася у музеї Шустова. Ця мистецька подія спричинила значний резонанс завдяки насиченій музичній програмі й сильному візуальному впливу робіт на глядача. У витоків "системи" стояли: куратор Іван Самокруткін, дизайнер Олексій Михайлов та музикант Олексій Волусунов. Однак, варто додати, що ми вже пару років як активно займалися організацією заходів на майданчиках різноманітних заводів, у експалацах культури, на локаціях просто неба тощо, ще до створення "системи". Тож система | system стала логічним наслідком дворічної активності нашого об'єднання, що мало назву Unknown Rave.
Одразу ж після успіху першого заходу, ми почали випускати музику й просувати серію подкастів, присвячених лайв-записам. Ми програмували івенти з виключно живою музикою – живими записами, виступами, концертами. Переважно, якщо не цілковито, цей лейбл присвячений всьому, що відбувається наживо.
Звісно ж, система має свої концепцію, місію та ідею, що відображені у всіх її медіа. Це мультидисциплінарна мистецька та музична платформа, активна в різних геозонах — Україні та Франції.
У рамках наших подій для нас надзвичайно важливий перформативний елемент. Система підтримує локальних артистів з усього світу та надає новачкам можливість презентувати свій матеріал перед великою аудиторією. Ми створили максимально friendly-екосистему всередині платформи, де всі артисти відчувають себе достатньо комфортно. І для нас це принципово важливо. Також ми одними з найперших, в рамках локальної української електронної сцени, почали організовувати заходи лише з живими актами.
Стосовно звукової естетики, то ми рухаємося у досить маргінальному напрямку, що також дозволяє артистам всередині лейбла відчувати себе вільно й не відчувати якихось обмежень чи тиску.
Формат
Як лейбл, система спеціалізується на публікації цифрових релізів.
Ми не маємо чітких умов для музичних робіт, і кожен окремий реліз для нас особливий, а підхід до візуального оформлення також залежить від проєкту. Візуальний ряд для "система лайвкаст серії" завжди форматний, завжди витриманий у певному стилі. Те саме стосується і нашого щомісячного радіошоу на Рінс Франс – там завжди витриманий фірмовий стиль радіостанції.
Деякі обкладинки релізів лейбла
Промо
Артисти лейблу від нас отримують різноманітний промоушн, що починається з публікації релізу в профілі платформи на Soundcloud, де матеріал транслюється на аудиторію 10 тисяч підписників, і закінчується мейлінгом на аудиторію з Bandcamp, це близько 4 тисяч людей. Також, звісно, ми забезпечуємо комунікацію з медіа, яким ми розсилаємо пресрелізи. Іноді ми також даємо резидентам нашого лейблу можливість презентувати свої твори мистецтва на наших заходах. В цілому, це стандартний набір інструментів для просування релізу, що ми використовуємо.
Нюанси видання закордонних виконавців та роботи в Україні
Недолік полягає в тому, що всі контракти з артистами підписують відповідно до законодавства тієї країни, громадянином якої є артист, у нашому випадку частіше європейського чи американського. Але загалом діяльність лейбла в Україні та у Європі не сильно відрізняються.
Але є одна чудова перевага у нас – можна проводити різноманітні заходи без зареєстрованої організації, лише домовившись усно з майданчиками, артистами тощо.
Вплив пандемії
Ковід-19, карантини, локдауни й повна перебудова соціальних відносин та взаємодії дуже вплинули на розвиток платформи й знесли всі плани, які ми мали на 2020-2021 роки: шоукейс у Брюселі у Le Labocube, презентація лейбла в Нанті, спільний шоукейс із cmptrmthmtcs & daddypower у Парижі й інші івенти у Франції та Україні, а також, звісно, багато живих виступів на різних радіостанціях. Окрім того, пандемія вносить певну невизначеність у процеси організації та проведення заходів.
У 2021 році ми провели певну кількість заходів, які були об’єднані однією ідеєю тотального мистецтва. Увесь простір заходу став суцільною інсталяцією, де всі об’єкти, що наповнювали локацію (артоб’єкти, відеоарт, аудіальні композиції тощо), були однаково важливими. Всі ці елементи, разом з архітектурою простору, позбавляються своєї автономії й починають працювати на ту цілісність, до якої включені навіть глядачі.
Цього року ми вже провели чудові мистецькі заходи "ЖОРВ ШВИН ШОУ”, "JUNGLESHOW" та "CITYLIVESHOW". Всі три івенти теж підпорядковувалися вищезазначеним принципам, сенсам та ідеям та проходили в одному й тому ж творчому просторі в Одесі. Безсумнівно, пандемія та локдауни значно скоротили кількість заходів, але ми приймаємо нові правила гри й адаптуємося до них.
Іван Самокруткін на 20ft Radio
Дискографія
Першим релізом лейблу був дебютний мініальбом кримської артистки, яка проживає в Одесі – "TVRK" Поліни Мацкевич ака Mlin Patz. Це неймовірно чутлива робота, присвячена рідному для артистки півострову Крим, який саме був окупований на момент виходу ЕР. Нам всім було дуже важко з цим змиритися, а Поліні – особливо.
Також варто виділити:
Pankifared – В подземельях крысиного короля (2020)
Реліз українського авангардного театрального композитора, що працює на цій же посаді у театрі імені Івана Франка в Києві. Він написав музику для цього альбому між 2011 та 2015 роками. Звукова естетика цього релізу дуже близька до ембієнту, що дихає академічними пасажами та нервовою експериментальною електроритмікою.
elektricheskaya sobaka – bluelancholia (2020)
"bluelancholia" – це імпровізаційний матеріал від московського тріо elektricheskaya sobaka (Электрическая Собака). Мініальбом складається з 5 треків, кожен із яких є наслідком імпровізаційної сесії. Імпровізація тут існує між ритмічним скриптом та випадковою радістю, що занурюють слухача в екскурсію, зіткану з груву й споглядально-задумливих зон, як сон. Нас, до речі, завжди цікавив елемент випадковості у такому сучасному мистецтві як музика.
Knappy kaisernappy – Typologies sonores, L'oiseau perché (2020)
Реліз складається з 33 петель (loop), коротких шматків, які можна інтегрувати або як діджей-сет, або як власний продукт. Я вважаю цю роботу дуже вдалою якраз завдяки її структурі. Наступне висловлювання, на нашу думку, наразі дуже актуальне:
"Від звукового сигналу й до архітектурного мотиву "L'oiseau perché" пропонує граматику часових форм, передану крізь 33 записи. Аналогія перевіряється як вектор художньої літератури. Досвід вивченого загостреного простору відповідає характеристикам візантійського світу в романському та готичному середньовіччі", – Ельза Квінтін, вона ж Knappy kaisernappy.
Bryozone – Ifrit EP (2016)
Мініальбом одеської артистки Bryozone ака Анна Брижата. Теж один із перших релізів лейбла, а тому дуже значимий для нас. У цієї музики дуже яскрава атмосфера. Під час написання цього матеріалу, артистка була значною мірою натхненна ізраїльськими мотивами, які тут чудово інтегровані в електронну музику.
FOUL art group – FOUL (2020)
Дуже цікава робота, яка, по суті, може вважатися артоб’єктом гурту FOUL. У складі цього колективу індонезійські артисти з Бангкоку демонструють деякі внутрішні аспекти тайського життя. Ось що самі музиканти про це пишуть: "як громадяни Таїланду, ми маємо ролі, обов’язки, й ми повністю прив’язані до них. Ми вважаємо, що ці сигнали й конкретні звуки напряму вплинули на нас, наш моральний обрис, розпорядок дня, наше життя."
Плани
Наші плани доволі різноманітні, однак пандемія дещо змінила умови організації тієї роботи, що відбувається офлайн. Хотілося б втілити всі задумані заходи, навіть з поправкою на локдауни. Також ми видамо ще декілька релізів до кінця року. Вони відрізнятимуться від попередніх звуковою естетикою та будуть досить експериментальними навіть в рамках цього жанру електроніки! Тому радимо слідкувати за новинами від "системи".
система | system у соцмережах:
https://linktr.ee/systemnapotvora
Більше матеріалів про лейбли тут.