Kotra презентував новий альбом про силу світла

Після більш як дворічної перерви у релізах електронний проєкт Kotra повертається з новим повноформатним альбомом "Grit Light".

Kotra – один з численних проєктів досвідченого музиканта Дмитра Федоренка, про якого ми писали докладніше влітку у інтерв'ю, тож, без сумніву, протягом цієї паузи музикант не відпочивав, а займався іншими своїми музичними амплуа та лейблами.

Зараз же прийшла черга альбому "Grit Light", який сам Дмитро називає, певною мірою, продовженням його попереднього повноформатника "Radness Methods", що виходив у квітні 2022-го. Музикант акцентує, що в обох альбомах все робилося абсолютно мінімальними засобами, за межами комп'ютера. А мастеринг "Grit Light" робив його колега Cedrik Fermont, ім'я якого може бути знайоме поціновувачам діяльності Дмитра ще з часів лейбла Kvitnu.

Нагадаємо, перший сольний альбом Kotra вийшов у далекому 1998 році. З того часу підхід Дмитра до власної творчості був доволі стабільним:

"Насправді такі речі як якість звучання для мене мають другорядне значення. Я завжди працюю зі спотвореним звуком, перевантаженнями, шумом, дисонансами, тому моя музика по суті завжди звучить "неправильно". І це залишається незмінним у всіх моїх альбомах". 

Однак, звісно, змінюються сенси, і у цьому випадку музикант звернувся до метафоричного протиставлення світла і темряви. 

"Світло може бути сильним, стійким та войовничим. У своєму максимумі світло прибирає напівтони й допомагає побачити, хто є хто насправді, назовні та всередині себе. І з сильним світлом краще видно далі, куди рухатися, куди стрибати", – там музикант коментує головну ідею "Grit Light"

Альбом вийшов на вінілі за підтримки власних лейблів Дмитра – Prostir та I Shall Sing Until My Land Is Free. Для оформлення обкладинки були використані ті картини музиканта, що він їх малював в той самий період, коли й писав музику. Відбирати картини для обкладинки допомагала Катерина Заволока, яка вже й зробила з них фінальну обкладинку і яка традиційно відповідає за дизайн у згаданих лейблах.

З цікавинок оформлення — зовнішній конверт для вінілів збирався вручну, за допомогою металевих люверсів, які з'єднують його докупи.

Kotra - Grit Light

Наостанок Дмитро розповідає, як змінилися обставини діяльності його найактивнішого лейбла I Shall Sing Until My Land Is Free за цей час (більше про мотиви заснування лейбла ми писали у згаданому вище інтерв'ю): 

"Порівняно із 2022-м та 2023-м, цей рік був доволі складним для лейбла. З одного боку, вплинула чергова глобальна зміна ситуації із продажами та дистрибуцією, яка зачепила не тільки нас, а й багатьох наших колег. З іншого, увага до війни в Україні суттєво зменшилася і це також вплинуло на роботу. Але насправді цей лейбл ми для того і створювали, аби постійно нагадувати про Україну та війну, особливо в ті часи, коли від війни "втомляться". Тому ми продовжуємо роботу та готуємо нові релізи". 

Kotra – експериментальний проєкт електронної музики, який заснував український звукорежисер, промоутер, куратор міжнародних фестивалів Kvitnu Fest та Деталі Звуку, а також співзасновник лейблів Kvitnu, Prostir і Shall Sing Until My Land Is Free – Дмитро Федоренко, ще у 1991 році. Дмитро має багату дискографію, зокрема і в рамках інших проєктів – Variát, Cluster Lizard.

Слідкувати за творчістю Дмитра:

https://linktr.ee/dmytro.fedorenko
https://kotra.bandcamp.com/
https://kotra.org.ua/